BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, January 25, 2011

Sekadar Peringatan..



1. SATAY bersama dengan timunnya
Satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan karsinogen iaitu penyebab barah. Timun adalah anti-karsinogen.

2. Jangan makan udang selepas mengambil Pil Vitamin C

Yang mana anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.

3. Barah -akibat penggunaan bahan dalam shampoo.

Kandungan dalam shampoo mengandungi Sodium Laureth Sulfate atau ringkasnya SLS yang akan menyebabkan barah dalam jangka masa yang panjang. Shampoo yang disahkan mengandungi bahan ini ialah:- Palmolive, Paul Mitchell, L'Oreal, Hemp Shampoo terbaru keluaran body shop, Nature Force dan lain-lain lagi. Shampoo Clairol's Herbal Essence adalah satu-satunya yang mengandungi Sodium Laureth Sulfate secara tunggal.
Meskipun pertanyaan telah dibuat terhadap syarikat ini dan jawapan dari mereka ialah, "Ya memang kami dah tahu masalah ini tetapi kami tidak boleh melakukan apa-apa kerana kami memerlukan bahan yang boleh mengeluarkan busa yang banyak". 


4. Makanan jenis mee segera


5. Bawang Goreng segera.

Seorang kawan melawat ke sebuah perusahaan kecil membuat bawang goreng, dan melihat terdapat banyak straw minuman, yang bewarna dan tidak bewarna diasingkan. Apa yang mengejutkan ialah Straw yang tidak bewarna dicampur bersama gorengan bawang yang bertujuan apabila plastik straw tersebut dipanaskan , ianya melebur lantas menyaluti bawang tersebut. Sebab itulah kalau bawang goreng segera yang dibeli terdedah kepada udara tak akan lembik tapi kalau kita buat sendiri lembik dalam masa yang singkat sahaja. 




0 comments: